WÓJT GMINY BŁĘDÓW ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektora w Referacie Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy w Błędowie ul. Sadurkowska 13, 05-620 Błędów
Wymagania niezbędne
1/ spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych / Dz.U. z 2019r. poz. 1282 /, 2/ wykształcenie: a/ wyższe / administracyjne, prawnicze, ochrona środowiska / i staż pracy – 3 lata b/ średnie / administracyjne / i staż pracy – 5 lata, 3/ pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych.
Wymagania pożądane – dodatkowe / będące przedmiotem oceny /
1/ znajomość obowiązujących aktów prawa / ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawy – Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady / UE /2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE /ogólne rozporządzenie o ochronie danych /,
2/ predyspozycje i umiejętności kandydata: poprawne interpretowanie przepisów prawa, samodzielność i umiejętność organizacji pracy własnej, komunikatywność, kreatywność, analityczne myślenie, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, praca w zespole, odporność na stres, znajomość obsługi komputera.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
1/ organizowanie , wdrażanie, nadzorowanie i kontrolowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi 2/ objęcie właścicieli nieruchomości na terenie gminy Błędów systemem gospodarowania odpadami komunalnymi wraz z tworzeniem baz danych właścicieli nieruchomości wytwarzających odpady komunalne , 3/ nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości 4/ monitorowanie osiągania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego zużycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, prowadzenie bieżącej analizy stanu środowiska i działań mających na celu jego poprawę i weryfikację poziomów odzysku zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu porządku w gminach oraz ustawy o odpadach 5/ prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych dot. ochrony środowiska oraz prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, opracowywanie informacji z zakresu prowadzonych działań edukacyjnych na stronę internetową gminy, 6/ udostępnianie na stronie internetowej urzędu oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o: a/ podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, b/ miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych , odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, c/ osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, d/ punktach selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych, e/ zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych. 7/ dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, 8/ prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 9/ przygotowywanie projektów uchwał dot. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz realizacja uchwał dotyczących zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, 10/ wydawanie decyzji dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie zawarli umów na odbiór odpadów komunalnych, 11/ przyjmowanie, gromadzenie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, stanowiących podstawę wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wprowadzenie zawartych w tych deklaracjach informacji do użytkowanego systemu informatycznego 12/ kontrola pod względem formalno-prawnym składanych deklaracji oraz prowadzenia czynności sprawdzających w tym dokonywanie korekt z urzędu 13/ zawiadamianie mieszkańców o zmianie wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie korespondencji oraz komunikacja z właścicielami nieruchomości wytwarzającymi odpady komunalne 14/ przyjmowanie i weryfikacja informacji o niedopełnieniu przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, prowadzenie postępowań administracyjnych, 15/ sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska rocznych sprawozdań z realizacji przez gminę zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, 16/ nakładanie administracyjnych kar pieniężnych na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, za naruszanie ich obowiązków określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 17/ sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, 18/ załatwianie skarg i wniosków mieszkańców dotyczących funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi, 19/ prowadzenie windykacji i egzekucji należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami oraz współpraca z urzędem skarbowym w zakresie prowadzenia egzekucji administracyjnej,
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
1/ miejsce pracy –Urzędu Gminy w Błędowie - budynek parterowy w podwórzu 2/ wymiar zatrudnienia – cały etat 3/ czas pracy: a/ poniedziałki od 7.30 do 15.30 b/ wtorki od 10.00 do 18.00 c/ środy, czwartki i piątki od 7.30 do 15.30 4/ budynek nieprzystosowany do pracy dla osób niepełnosprawnych, 5/ rodzaj pracy: praca biurowa, przy komputerze, wymagająca samodzielności, praca w zespole, 6/ wyposażenie stanowiska: komputer, telefon, faks. 7/ wynagrodzenie – zgodnie z zarządzeniem Nr 28.2018 Wójta Gminy Błędów z dnia 22 czerwca 2018r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Błędowie, 8/ odpowiedzialność pracowników: a/ porządkowa i dyscyplinarna za naruszenie obowiązków, b/ majątkowa za wyrządzone szkody.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu wrześniu 2019r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty
1/ list motywacyjny własnoręcznie podpisany, 2/ życiorys z przebiegiem nauki i pracy / CV /, 3/ kserokopie dokumentów poświadczające wymagane wykształcenie, 4/ oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego, o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych, 5/ oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6/ oświadczenie o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach na potrzeby prowadzonej rekrutacji - w przypadku przedłożenia przez kandydata dokumentów wykraczających poza wymóg ustawowy 7/ kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie. 8/ kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ustawy o pracownikach samorządowych,
Miejsce i termin złożenia dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Sekretariacie Urzędu lub przesłać na adres Urząd Gminy w Błędowie, ul. Sadurkowska 13, 05-620 Błędów w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ Nabór na stanowisko inspektora w Referacie Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy w Błędowie” w terminie do dnia 22 października 2019 roku do godz.15.00 / decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Błędowie /.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, których dokumenty nie spełnią wymagań formalnych, nie będą powiadomieni o dalszym toku naboru.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania zawarte w ogłoszeniu o naborze zostaną indywidualnie powiadomieni o czasie i miejscu drugiego etapu naboru, którym jest rozmowa kwalifikacyjna.
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych,
Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu, będą przechowywane przez okres 5 lat,
Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób nie zakwalifikowanych do dalszego etapu mogą być odebrane osobiście przez zainteresowanych w ciągu 10 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru. W przypadku nieodebrania dokumentów zostaną one komisyjnie zniszczone,
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy ogłoszeń urzędu.
ZAŁĄCZNIKI:
1. Kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie.
2. Oświadczenie dotyczące spełnienia przesłanek wskazanych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych / Dz.U. z 2019r. poz. 1282 /
3. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zarządzenie o konkursie wraz z załącznikami |